Nu börjar en ny resa

Nu börjar en ny resa i mitt liv. Jag köpte igår väldigt spontant en häst, ägaren som även ör uppfödaren ringde mig och bad mig köpa hans häst. Alla som kollat hade det inte känts bra med, så han ville att jag skulle ha honom. Fyra timmar senare stod han i mitt stall. 

Hans namn är UnderPressureMelon och är efter Prodigious och undan Easter Ås, född 2013. 

Jag har hållt på med travare innan, men jag har aldrig ridit in en. Men det är precis vad jag ska göra med lilla(1.70+ mkh), Mello som är hans arbetsnamn tills vidare. 

Natten har gått bra, jag har släppt ut hästarna & mockat i det första stallet redan. Jag ska ringa hovslagaren så fort han "öppnar" och sedan ska Mello ut och promenera för hand idag. Jag hoppas att ni vill följa vår resa, för er som är här enbart för att läsa om Mello eller Lass, så klicka in på deras kategorier hittar ni inläggen som enbart rör dessa killar. 
(null)

Kommentera här: